Friday, June 18, 2010

Perancangan..-cos medic dan kupasan kitab karangan IMAM SYAFIE..



Assalamualaikum..
InsyaAllah tahun depan jika tiada aral melintang, saye akan lebih menggiatkan diri dalam proses penulisan blog ni. dan InsyaAllah saye akan lebih menyatakn atau berkongsi perkara yang lebih menjurus kepada cos medic. tapi tertahluk kepada bahan yang saya perolehi.
Asasnya, segala penyakit datang atas izin ALLAH dan kesembuhannya juga atas izinNYA. tidak disangkal lagi AL-Quran merupakan penyembuh, penawar atau syifa' yang paling mujarab samada pnyakit fizikal mahupn batin. insyaALLAH saye akan cuba mengetegahkan kedua2nya. nak kata demikian, saye bukan la doktor. tapi memandang pengkajian adalah hobi dan minat saye so, tak salah kn jika ilmu yang ade kita kongsi bersama.. sambil tu bleh menjadikan jiwa kita mengagungkan kebesaran ALLAH. dan sentisa tawadhuk kpdNYA.
tapi sebelum itu, saye akan memperkenalkan IBNU SINA yang mana merupakan tokoh ISLAM yang cukup terkenal dalam bidang perubatan.

Hajat di hati, nak juga kongsi tentang kitab karangan IMAM SYAFIE, kitab ulumuddin. tapi saye lum dapat cari lg jilid pertama kat umah arwah nenek saye. segala himpunan buku agama atuk dan pakcik2 saye tersimpan kat sana. dan yang ade pd saye cuma jilid ke3 so, tak seronok buat kupasan di pertengahan. rase spt tergantung. ape pn kita hanya mampu merancang dan ALLAH yang menentukan.. sesungguhnya DIA mengetahui ape yang terbaik utk kita lakukan..

Allahu'alam..

No comments: