Friday, January 6, 2012

~~Tinta hatiku berbicara....

Assalamualaikum warahmatuallah...

Tlalu lama rasanya "layar keinsafan" tingl tanpa sebarang khabar...
Ingin skali aku bmadah berbicara tentang keadaan hati ku saat dan ketika ni...
Tlalu lemah..
Ya hati aku tlalu lemah...
Aku gagal dalam mbawa hati ni kepadaNya..
Ya Allah.. Aku tlalu lemah..
Tlalu lemah untuk bertahan dgn ujianMu..
Aku jahil ya Allah..
Aku gagal mendidik hati ini utk trus menyintaiMu walau dlm keadaan apa skali pun...
Ampunkan aku wahai Tuhanku..
Bantu aku bangkit kembali dalam jurang keperitan jauh drMu..
Terasa hati ni terseksa tatkala bjauhan drMu..
Ya Allah...
Aku merindui rhodatul jannahMu..
Aku merindui kalamMu..
Sungguh aku cemburu melihat mereka yg mendekatiMu..
Cemburu aku melihat mereka berhimpun dalam mengingatiMu..
Cemburu aku melihat mereka menyulam ukhwah krnMu...
Ya Allah..
Sungguh aku merindui saat dan detik yg indah dlm mengingatiMu bersama2 shbt2ku yg lain...
Ampuni kami ya Allah…
Semoga waktu saat dan ketikanya hati-hati kmi disimpul kembali
Dalam menyulam bait-bait cinta kepadaMU…
insyaALLAH…




ikhlas dr ku;
hambaMU yg daif….

No comments: