Sunday, July 8, 2012

ku titipkan buat dirimu...

di keheningan waktu subuh...
hatiku berbicara....



Buat empunya tulang rusuk kiri ini....

sungguh saat dan ketika ini aku
semakin memikirkan tentang dirimu...
Siapakan gerangan tuan empunya rusuk kiri ini?
Dimanakah dirimu?
....aku menyedari hakikat itu
Hanya DIA yang lebih mengetahui
Bila dan di mana aku akan bertemu denganmu....
Untuk kesekian kalinya buat dirimu,
Aku menantimu dengan kesabaran,
Menanti saat lafaz Sakinah di hadapan waliku
yang bakal merubah hidupku...
Aku jahit luka di hati,
Aku ubat sakit di hati,
Aku gilap rindu di hati ini,
"ya ALLAH berilah yang terbaik buat diriku,
keluarga ku dan agamanku... pelihara aku dari kekecewaan.."
Aku kerap memikirkan dirimu,
Aku tidak mampu untuk menyediakan hati ini buat insan lain lagi...
Setelah apa yang berlaku...
Aku tidak mampu memberi harapan,
kerana JODOH dan PERTEMUAN itu DIA yang tentukan...
Mungkin sahaja engkau adalah insan yang paling rapat denganku,
Mungkin sahaja engkau adalah insan yang tidak aku kenali...



Apabila tiba saat dan waktunya,
Aku ingin menjadi BIDADARI hidupmu,
Membahagiakan dirimu
juga menjadi Wanita yang TERBAIK buatmu...
Menerima,
Menyayangi,
dan mengasihimu seadanya...
Aku ingin selalu berada di sampingmu,
Menjadi penguat semangatmu dalam perjuanganmu,
Bersama membina syurga impian di dunia,
Membina mahligai kasih...
Mengejar redha ALLAH...

Wahai dirimu,
Maafkan aku andai tidak cukup sempurna buatmu,
Namun,
Aku berusaha menjadi yang terbaik buatmu...
Aku ingin mendampingimu di saat kau senang mahupun susah..
Bersama menongkah arus dunia.
Sekian kalinya,
Hati ini ku jaga lagi buatmu...
Kasih ini ku simpan buatmu...
Sayang ini ku hadiahkan buatmu bila tiba masanya..
Semoga dengan itu,
Engkau tenteram bersamaku...

Andai wali ku meredhaimu,
Bantu aku dan bimbinglah diriku ini
Untuk mengenal ALLAH dengan lebih sempurna..
Didik diriku untuk menjadi WANITA SOLEHAH,
Jadilah IMAM buat diriku...
Tiada kebahagiaan yang ampuh setanding kebahagiaan keluarga
selain mendapat SUAMI yang penyayang,
Pengasih dan sanggup menerima segala kekurangan diri ini...



Maafkan aku sayang...
Di saat aku tidak tahu siapa dan dimana dirimu..
Akan ku tetap akan menanti dirimu...
Jika tidak di dunia,
InsyaALLAH di akhirat sana...
Doakan semoga aku tabah menerimanya...
Tabah menepuh fatamorgana dunia..

ya ALLAH ya TUHANKU,
Jangan biarkan aku tewas lagi,
Bantu aku,
kuatkan aku...
Pandang diriku dengan pandangan rahmatMU ya RABB...
Sabarkan diri ini untuk menanti kehadirannya...
Semoga di Saat kami bertemu nanti
ENGKAU meredhainya ya ALLAH..
ENGKAU telah berfirman di dalam KalamMU ;
"WANITA yang BAIK itu untuk LELAKI yang BAIK,
LELAKI yang BAIK itu untuk WANITA yang BAIK
dan begitu juga disebaliknya..." AN NUR :26
Aku kuatkan tekad di hati..
Aku akan berusaha untuk menjadi WANITA yang BAIK.. insyaALLAH..
Bantu aku ya ALLAH..
Semoga aku mampu berkorban untuk meraih redhaMU..




Saat ini hanya cinta keluarga dan cinta sahabat-sahabat pendorong aku untuk mencintaiMU TUHANKU...



Aku ingin menjadi mawar berduri yang di jaga rapi oleh tuannya
hanya yang bersabar shj akan berjaya memetiknya tanpa dilukai walaupun sedikit...
menjadi permata di antara kilauan pasir...
pesan abangku suatu ketika dulu,
wahai adiku,
jangan la engkau risau tatkala tiada lelaki yang berani memetikmu...
dan jangan engkau sesekali merendahkan dirimu,
mengugurkan dirimu,
menyembah tanah,
sedangkan engkau sebenarnya telah ALLAH jadikan begitu tinggi martabatmu... 

semoga ALLAH merahmati semuanya... insyaALLAH..
amiin...


ikhlas dari hamba ALLAH~

No comments: